need napisał(a):podobno RCL ma termin do 20 na opinie w tej kwestii, a jak oni klepna to koniec tego etapu
Jakie jest źródło tego podobno

AQUA napisał(a):OSAS napisał(a):Dreed napisał(a):...Podziękowania dla kolegów ze Stowarzyszenia Asystentów za tekst projektu - ja czekam na niego od tygodnia... Chyba mój mail w MS jest zablokowany :wink:
Cieszę się, iż byliśmy pomocni. W końcu asystenci sędziów są po to aby Sędziom pomagać.
... a właściwie, to skąd macie i informację, że projekt jest w RCL?
Pytam, bo na stronie internetowej projektu nie ma. :sad:
AQUA napisał(a):need napisał(a):podobno RCL ma termin do 20 na opinie w tej kwestii, a jak oni klepna to koniec tego etapu
Jakie jest źródło tego podobno?
Projekt w wersji uwzględniającej część zgłoszonych uwag został przedstawiony Krajowej Radzie Sądownictwa, Pierwszemu Prezesowi Sądu Najwyższego, Stowarzyszeniu Sędziów Polskich „Iustitia”, a także – z uwagi na nowe regulacje w zakresie statusu asystenta sędziego i referendarza sądowego – Ogólnopolskiemu Stowarzyszeniu Asystentów Sędziów oraz Ogólnopolskiemu Stowarzyszeniu Referendarzy Sądowych. Równolegle projekt został przekazany do uzgodnień międzyresortowych.
duralex napisał(a):Komunikat prasowy MSu
W związku z uchwałą Stowarzyszenia Sędziów Polskich „Iustitia” z dnia 25 października 2009 roku w sprawie konsultacji projektu zmian w ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych, przytoczoną w artykule „Sędziowie apelują o konsultacje” („Rzeczpospolita” z dnia 29 października 2009 roku, s. C3), Ministerstwo Sprawiedliwości informuje, że projekt był przedmiotem opiniowania przez środowisko sędziowskie.
http://www.ms.gov.pl/aktualnosci.php#akt091029
Powyższe działania w pełni realizują, a nawet wykraczają poza zakres obowiązku konsultowania projektów aktów normatywnych w procesie tworzenia prawa.
AQUA napisał(a):... bo w ten sposób został uwzględniony słuszny postulat środowiska.![]()
Natomiast w opinii Iustitii nie zostały wpisane żadne uwagi do art. 82 a i w ten sposób Stowarzyszenie zgodziło się obowiązkowe 5-dniowe szkolenia w KSSiP, chociaż w ankietach wyraźnie powiedzieliśmy, że się temu sprzeciwiamy.
kowboj napisał(a):AQUA napisał(a):... bo w ten sposób został uwzględniony słuszny postulat środowiska.![]()
Natomiast w opinii Iustitii nie zostały wpisane żadne uwagi do art. 82 a i w ten sposób Stowarzyszenie zgodziło się obowiązkowe 5-dniowe szkolenia w KSSiP, chociaż w ankietach wyraźnie powiedzieliśmy, że się temu sprzeciwiamy.
O do diabłaprzecież sprzeciw w ankiecie był wyraźny.
Cóż, wszystkiego sprawdzić nie dam rady...
suzana22 napisał(a):kowboj napisał(a):AQUA napisał(a):... bo w ten sposób został uwzględniony słuszny postulat środowiska.![]()
Natomiast w opinii Iustitii nie zostały wpisane żadne uwagi do art. 82 a i w ten sposób Stowarzyszenie zgodziło się obowiązkowe 5-dniowe szkolenia w KSSiP, chociaż w ankietach wyraźnie powiedzieliśmy, że się temu sprzeciwiamy.
O do diabłaprzecież sprzeciw w ankiecie był wyraźny.
Cóż, wszystkiego sprawdzić nie dam rady...
Te szkolenia już chyba jakoś byśmy przeżyli... Ot cena kompromisu: oni rezygnują z ocen okresowych i permanentnej asesury, my godzimy się na 5-dniowe szkolenia
[/b]1) w zakresie szkoleń sędziowskich:
a) poważne kontrowersje budzi proponowana regulacja dotycząca obowiązku podnoszenia przez sędziów kwalifikacji zawodowych poprzez udział w szkoleniach organizowanych przez instytucję podległą Ministrowi Sprawiedliwości, tym bardziej, że wobec podejmowanych obecnie przez Ministra działań, sądy stopniowo są pozbawiane możliwości samodzielnej organizacji szkoleń, która to dziedzina ma być realizowana wyłącznie przez Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury, a polityka finansowa realizowana poprzez podległych Ministrowi dyrektorów sądów, ma na celu pozbawienie prezesów sądów możliwości organizowania szkoleń (tendencja ta ujawnia rzeczywiste intencje w odniesieniu do realizacji w przyszłości działalności szkoleniowej);
b) regulacja ta została sformułowana w zupełnym oderwaniu od realiów rzeczywistego funkcjonowania działalności szkoleniowej – Krajowa Szkoła nie organizuje szkoleń trwających 5 dni, nadto ich liczba, wynikająca z oferty Szkoły, daleko odbiega od możliwości zapewnienia każdemu sędziemu uczestniczenia w szkoleniu, którego tematyka byłaby zgodna z jego zainteresowaniami i potrzebą doskonalenia wiedzy, czy kwalifikacji;
c) zupełnie niezrozumiałe jest nieuwzględnienie studiów podyplomowych, które niewątpliwe są najpełniejszą formą doskonalenia i poszerzania kwalifikacji sędziów, jak też szkoleń trwających krócej niż 5 dni, wreszcie stacjonarnych, jednodniowych;
d) projekt przewiduje obowiązek każdego sędziego uczestniczenia w szkoleniu pomijając kwestię jakichkolwiek uprawnień po stronie sędziego;
e) zdecydowany sprzeciw budzi także przyznanie Krajowej Szkole wyłączności w zakresie uznawanego ustawą wypełnienia obowiązku doskonalenia sędziów z wyłączeniem innych instytucji, które realizują zadania w tej dziedzinie – nieuzasadnionym i niezrozumiałym jest pozbawienie sądów, wyższych uczelni, Krajowej Rady Sądownictwa, Polskiej Akademii Nauk uprawnień w zakresie możliwości realizacji tych zadań;
f) nie bez znaczenia dla oceny jest także fakt, że projektodawca nie przewidział wyposażenia Krajowej Rady Sądownictwa w jakiekolwiek kompetencje odnoszące się do szkoleń zawodowych, pomimo, że to właśnie Rada jest konstytucyjnie ustanowionym strażnikiem niezawisłości sędziów i niezależności sądów, a szkolenia sędziów, odnosząc się bezpośrednio do zagadnień orzeczniczych, dotyczą sfery objętej niezawisłością sędziego chronioną konstytucyjnie przed nieuprawnionym ingerowaniem władzy wykonawczej.
cezary napisał(a):Opinia RCL-u już jest, najbardziej tajemnicza jest jednak autopoprawka do projektu usp nadesłana do RCL-u w dniu 27 października.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość